דרור סדן – פארק תעשיות צפת יהפוך למוקד עלייה לרגל לתעשיינים

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

בכנס מיוחד וראשון מסוגו שהתקיים היום (חמישי) בצפת בפקולטה לרפואה, ביוזמת משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, באמצעות 'מעוף', עיריית צפת והתאחדות התעשיינים, הושק שיווק 200 דונם לתעשייה בפארק תעשיות צפת המתחדש.

הכנס היה במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, סמנכ"ל מחוזות במשרד הכלכלה והתעשייה- ריאד אבראהים, נציגי משרד הכלכלה ונציגי מעוף ובהשתתפות כ 150 תעשיינים. במסגרת הכנס נחשפו בפני המשתתפים- יזמים ומשקיעים, מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות בבירת הגליל הנמצאת בתנופת התחדשות, מפי בכירים במשרד הכלכלה אשר הציגו  את התכניות, המענקים וההטבות של אגפי משרד הכלכלה והתעשייה. 

בתום הכנס קיימו נציגי משרד הכלכלה והתעשייה מפגשים אישיים ליזמים והמשקיעים במהלכם נחשפו לשורת ההטבות הארוכה שמצפה להם בצפת לרבות מענק השקעות של 20% + 10% נוספים למשקיעים בצפת, הטבה של סבסוד 90% בעלות פיתוח הקרקע (40 אש"ח לדונם במקום 400 אש"ח) מסלול ירוק מעיריית צפת ושורת הטבות לרבות פינוי אשפה, ליווי צמוד, אבטחה וכו'. ראוי לציין כי פארק תעשיות צפת עובר מתיחת פנים משמעותית בהשקעה של 15 מיליון שקלים לרבות דרכי גישה, תאורה, כבישים, מדרכות, גינון, שילוט ומיתוג. כמו כן במקום משווקים בימים אלו 200 דונם לתעשייה וכן 24 דונם למסחר.

ראש העיר והשר סיירו באזור התעשייה. צילום עיריית צפת

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ציין בכנס: "פארק התעשיות צפת מהווה בשורה חשובה לתושבי צפון והאזור. הפארק יהיה מנוע צמיחה אדיר לגליל כולו, יספק אלפי מקומות עבודה לתושבי האזור וימשוך אחריו תעשיות מתקדמות אשר יקדמו את אזור הגליל. אני משוכנע כי הקמת הפארק תהפוך את צפת למוקד עלייה לרגל לתעשיינים יזמים ומעסיקים.  משרד הכלכלה ועיריית צפת יזמו את הקמת פארק התעשיות כחלק מפעילות כוללת ונרחבת של משרד הכלכלה לפיתוח אזורי תעשייה מתקדמים ברחבי הארץ ובדגש על הפריפריה, מתוך אמונה שדווקא באזורים שאינם משופעים במקומות עבודה ישנו צורך בולט בסיוע ממשלתי על מנת ליצור מקורות תעסוקה שונים לתושבים".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת נמצאת בעיצומה של מהפכה המביאה רוח רעננה וחדשה לעיר צפת- זה הזמן להשקיע בפארק תעשיות צפת המתחדש ולהנות מכל הטוב שקורה בצפת-התעוררות תרבותית, חיזוק מערכת החינוך, שיפור איכות החיים, פיתוח התשתיות, חיזוק התיירות, החזרת הספורט והחייאת המסחר אנו מקימים שכונה חדשה עם 6700 יח"ד עם הנוף הכי יפה בארץ ואיכות חיים מהגבוהות בישראל. אני מתחייב לתת ליזמים ומשקיעים מסלול ירוק וליווי אישי לאורך כל הדרך, בואו הצטרפו להצלחה ולמהפכה בצפת". עוד הוסיף אוחנה: "אני מודה לשר הכלכלה על התמיכה והסיוע האישי, לצוות משרד הכלכלה וכן למעוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים".

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *